tisdag 20 november 2012

1-års fotograferingen

I fredags var vi iväg med vår 1-åring till Fotograf Erik Nygren för att fotografera henne. Det var en mycket förkyld liten tjej men det gick bra ändå.
 
 
 
 
Att stå still framför kameran kan vara mycket svårt för en 1-åring, åtminstone har det varit det för båda våra barn, men den fina , vita stolen var det roligt att sitta i och när storasyster ville testa att sitta där blev det protester från liten =)
 

 
 
Självklart var ju Smôla tvungen att få vara med på några kort också. Systrarna var så fina där på fårskinnen.
 
Under tiden vi var hos Erik upptäckte vi att Lella inte bara var förkyld utan hon hade också fått ögoninflammation. Som tur var för fotograferingen hade inte ögonen hunnit bli röda än så därför syns inget på korten. Ögoninflammationen hänger tyvärr i än och på mornarna är ögonen på henne så igenklistrade att hon inte kan få upp ögonlocken. Det är så synd om vår stackars lilla piga just nu.
 

 
 
Det sista vi gjorde hos Erik var att ta foto på hela familjen. Nu började dock Lella bli ganska trött så det fick gå snabbt =)

Innan fotona togs som jag visat här idag så hade vi även passat på att ta årets julkortsbilder i studion. Foton från den fotograferingen tänker jag dock inte visa än, jag vill inte ju inte avslöja hur bilderna ser ut innan vi skickat ut dem till nära och kära. Riktigt fina blev de i alla fall kan jag ju avslöja och kanske, kanske kommer någon liten tjuvkik här så småningom ändå.
Flickornas julklänningar som de hade på sig under julkortsfotograferingen kommer jag att visa upp i min pysselblogg imorgon. Är man lite nyfiken kan man ju alltid surfa vidare dit. Idag ska jag lägga upp en bild på Lellas 1-års klänning i den bloggen så välkomna in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar